Besonders intensiv wird zum 1. Spieltag über FC Bayern München und Borussia Dortmund diskutiert, was angesichts der Spitzenplätze in der abgelaufenen Saison wenig verwundert. Ihnen folgen FC Schalke 04, Eintracht Frankfurt und Werder Bremen.
Auf den Schlußplätzen liegen Borussia Mönchengladbach, 1. FC Union Berlin und Arminia Bielefeld. Das ergibt eine Analyse des IMWF Institut für Management- und Wirtschaftsforschung. Dem Stammtisch-Barometer des IMWF liegt die gesamte Kommunikation zu den 18 Fußballvereinen aus der 1. Bundesliga in der aktuellen Woche und in der Vorwoche aus 430 Millionen Online-Quellen im deutschsprachigen Internet zugrunde. Ausgewertet werden alle öffentlichen Aussagen zu den Vereinen in Foren, Blogs, Communities, Online-Medien, Twitter, Facebook, Instagram etc.
Keine Aussagen über die Art der Diskussion
Bewertet werden die Viralität der Aussage, denn die Viralität steht für die Emotionalität, mit der ein Post diskutiert wird, und die Anzahl der gefundenen Posts. Die Position im Ranking sagt nichts darüber aus, ob über einen Verein besonders positiv oder negativ diskutiert wird - sondern nur die Intensität der Diskussion. Worüber also an den Stammtischen am heftigsten diskutiert wird. pm, ots
English version
Finally the 1st Bundesliga is playing again. At the regulars' tables and in the living rooms of the republic, the fans and their soccer clubs rejoice and suffer. On the 1st matchday, FC Bayern Munich and Borussia Dortmund are the subject of particularly intense discussion, which is hardly surprising in view of the top positions in the past season. They are followed by FC Schalke 04, Eintracht Frankfurt and Werder Bremen.
Borussia Mönchengladbach, 1st FC Union Berlin and Arminia Bielefeld are in the final places. This is the result of an analysis by the IMWF Institute for Management and Economic Research. The regulars' table barometer of the IMWF is based on the entire communication to the 18 soccer clubs from the 1st Bundesliga in the current week and in the previous week from 430 million online sources in the German-speaking Internet. All public statements about the clubs in forums, blogs, communities, online media, Twitter, Facebook, Instagram etc. are evaluated.
No statements about the nature of the discussion
The virality of the statement is evaluated, because virality stands for the emotionality with which a post is discussed and the number of posts found. The position in the ranking says nothing about whether a club is discussed particularly positively or negatively - only the intensity of the discussion. So what is discussed most intensely at the regulars' tables.
pm, ots, mei