Die ironische Parole der SchauspielerInnen heißt: "Alles dicht machen". Sie kritisieren in ihrer Kampagne, die gestern Abend startete, die Maßnahmen zur Eindämmung der Pandemie.
In kurzen, satirischen Videoclips machen sich die Künstler über die Aktivitäten der Bundesregierung in Sachen Corona-Eindämmung lustig. Ihr Fazit des Ganzen: "Lockdown für immer". Zu den satirischen Aktivisten gehören unter anderem Jan Josef Liefers, Ulrike Folkerts und Richy Müller. Die Münchner Firma Wunder Am Werk GmbH soll die Idee zur Kampagne geliefert haben. Die Facebook-Seite des Unternehmens ist derzeit nicht erreichbar ... Harsche Kritik und einen Shitstorm von Social-Media-Usern erntete die Kampagne von vielen Medien. Einige der Vorwürfe: "Eklige Ironie" und "Verhöhnung der Corona-Toten". Weiterer Vorwurf der Kritiker: Die Kampagne bekomme Lob von der falschen Seite: Unter anderem von "Querdenkern" und der AfD. mei
English version
"Disgusting irony", "So shabby it hurts". The satire ("Alles dicht machen") by 53 German actors who take a critical look at Corona politics causes a huge stir in the public. The actors' ironic slogan is: "Close everything down". In their campaign, which started last night, they criticise the measures to contain the pandemic.
In short, satirical video clips, the artists make fun of the federal government's activities in the matter of corona containment. Their conclusion of the whole thing: "Lockdown forever". The satirical activists include Jan Josef Liefers, Ulrike Folkerts and Richy Müller. The Munich-based company Wunder Am Werk GmbH is said to have provided the idea for the campaign. The company's Facebook page is currently unavailable ... The campaign earned harsh criticism and a shitstorm from social media users from many media. Some of the accusations: "disgusting irony" and "mockery of the Corona dead". Another accusation of the critics: The campaign receives praise from the wrong side: Among others, from "lateral thinkers" and the AfD. mei